شنبه ۲۴ شهریور ۰۳

چرا فصل دوم House Of The Dragon را باید حتما ببینید

۱۵ بازديد
چرخه تولید طولانی مدت طرفداران را مجبور کرده است که نزدیک به دو سال از پایان فصل اول "House of the Dragon" برای قسمت های جدید منتظر بمانند، اما این انتظار بالاخره تقریباً به پایان رسیده است. فصل 2 سریال تحسین شده فانتزی HBO - پیش درآمدی برای "بازی تاج و تخت" با تمرکز بر سلطنت و سقوط نهایی خانواده تارگرین - برای اولین بار در تاریخ 16 ژوئن برنامه ریزی شده است. با توجه به جایی که فصل اول حماسه جدید متوقف شد به نظر می‌رسد فصل دوم House of the Dragon پر از اکشن‌تر باشد.
هر چقدر که خوب است، فصل 1 بیشتر شامل صحنه سازی است. تمرکز اصلی نمایش از ابتدا همیشه قرار بود رقص اژدها باشد، جنگی داخلی که بین طرف‌های مختلف طایفه تارگرین برای کنترل وستروس درگرفت. تنش های سیاسی و نقشه های تاریک در سراسر 10 قسمت اول سریال پخش شد، و اکنون، با فصل 2 در افق، تمام آن جمع آوری به درام و خونریزی در سراسر قاره فانتزی تبدیل می شود.

با نزدیک شدن به پخش فصل دوم، چیزهای زیادی برای طرفداران وجود دارد که هیجان زده شوند. شخصیت‌های جدیدی وارد عرصه می‌شوند، از جمله چند نام محبوب از «آتش و خون» جورج آر آر مارتین. فصل جدید همچنین به قسمت‌های بیشتری از وستروس گسترش خواهد یافت و خانه‌های بزرگ و خانواده‌های اصلی را در «بازی تاج و تخت» بازمی‌گرداند. به علاوه اژدهاهای بیشتری وجود خواهند داشت - دلیلی که همه ما واقعاً تماشا می کنیم. این است که چرا فصل 2 «خانه اژدها» ممکن است همه ما را از بین ببرد.
رقص اژدها شروع شد
اولین و بارزترین نقطه هیجان فصل دوم «خانه اژدها» این است که رقص اژدها به طور رسمی آغاز شده است. در "بازی تاج و تخت"، فصل 1 عمدتاً تنظیم شده است - ند استارک در حال بررسی توطئه در فرود پادشاه، دنریس در حال عبور از بوته خود در Essos، و غیره. اما در پایان فصل 1، ند استارک کشته می شود، اژدها ها بیرون می آیند، و جنگ (خوب، جنگ ها، واقعاً) آغاز شده است.
به نظر می‌رسد «خانه اژدها» از ساختاری بسیار مشابه پیروی می‌کند، با این تفاوت که مرگ یک کودک، لوسریس ولاریون (الیوت گریهولت)، شروع به کار می‌کند. تریلرهای فصل دوم "House of the Dragon" واقعاً بهترین های دوران کودکی رانیرا تارگرین (اما دارسی) و آلیسنت هایتاور (اولیویا کوک) را به عنوان رقبای سرسخت بازی کرده اند. در حالی که پسر آلیسنت، اگون دوم (تام گلین-کارنی) اکنون پادشاه است، به نظر می رسد که مادر او هنوز هم مسئول است. اما با به دست آوردن تجربه ایگون به عنوان یک فرمانروای بی رحم و جنگ سالار، این توازن قدرت می تواند تغییر کند.

از طرف رینیرا، او هنوز از شوهر عمویش (هنوز ترسناک) دیمون تارگرین (مت اسمیت)، لرد کورلیس ولاریون (استیو توسن) و پرنسس رینیس تارگرین (ایو بست) کمک می‌گیرد. خطوط نبرد ترسیم شده اند، طرف ها انتخاب شده اند (حداقل در حال حاضر)، و به نظر می رسد که جنگ همه جانبه اژدها بر اژدها در راه است. رقص اژدها شروع می شود و وستروس بدون توجه به اینکه چه کسی پیروز شود، رنج خواهد برد.
ما با پرش های زمانی تمام شده ایم
فصل 1 "House of the Dragon" تا حدودی در جدول زمانی جهش دارد، با دو مجموعه از بازیگران که نقش شخصیت هایی مانند Rhaenyra و Alicent را بازی می کنند که از کودکی تا بزرگسالی پیر می شوند. این یک مدل سرگرم‌کننده و مؤثر برای پایه‌گذاری رقص اژدها است، اما همچنین باعث می‌شود که فرد به طور کامل در داستان قرار بگیرد. با این حال، افراد پشت سر این نمایش تایید کرده اند که تمام آن تنظیمات به پایان رسیده است. «House of the Dragon» فصل 2 هیچ جهش زمانی ندارد، بنابراین همه چیز باید با سرعت سنجیده‌تری حرکت کند.
رایان کوندال، مجری برنامه، در اکتبر 2022 به ددلاین گفت: "به عنوان پاداشی به مخاطبان فوق العاده ما برای دنبال کردن ما در تمام پرش ها و پخش های مجدد، آنها تمام شده اند." بازیگران تا آخر کار این شخصیت ها را بازی می کنند.

با خوش شانسی، این بدان معناست که زمان بیشتری صرف شکل دادن به اینجا و اکنون داستان می شود، نه اینکه دائماً به نقطه بعدی در جدول زمانی عجله کنید تا همه چیز را مرتب کنید. ندیدن ستاره های جوان Milly Alcock یا Emily Carey در فصل 2 کمی تلخ خواهد بود، اما ساختار پایدارتر احتمالاً بهترین است.
هاوس استارک بازگشته است
اگر مستقیماً از «بازی تاج و تخت» به «خانه اژدها» آمدید، شاید بدترین تغییر غیبت شدید استارکس باشد. خانواده حاکم شمال کانون توجه رمان‌های «آواز یخ و آتش» جورج آر آر. مارتین و اقتباس HBO است که آریا استارک، جان اسنو و بقیه اعضای خانواده اکثریت قهرمانان بسیاری را تشکیل می‌دهند. .
خوشبختانه برای طرفداران آخرین نمایش، استارک ها در "خانه اژدها" فصل 2 بازخواهند گشت. به طور خاص، کرگان استارک، ارباب وینترفل در طول رقص اژدها، به نظر می رسد نقش بزرگی را بازی کند. بازیگر تام تیلور برای نقش کرگان انتخاب شده است که پسر رینیرا، جاکریس (هری کولت) او را برای استخدام در پایان فصل 1 به پرواز در می‌آورد. و سایر جزئیات آشنا از شمال وستروس.

اگر «آتش و خون» را خوانده باشید، می‌دانید که کرگان نقش بسیار مهمی در جنگ داخلی تارگرین دارد که در شرف شروع است. استارک ها همیشه متحد خوبی برای حضور در گوشه و کنار شما هستند و به نظر می رسد رینیرا مصمم است که کرگان را به سمت خود جلب کند. ما در اینجا چیزی را خراب نمی کنیم، اما مطمئن باشید که طرفداران هاوس استارک اگر «خانه اژدها» به کتاب وفادار بماند، باید مطالب خوب زیادی دریافت کنند.
هیچ کس در امان نیست
این دقیقاً خبری نیست که هر کسی می تواند در دنیای «بازی تاج و تخت» در هر زمانی بمیرد. تمایل جورج آر آر مارتین برای از بین بردن شخصیت های اصلی در لحظه به یکی از علائم تجاری نویسنده تبدیل شده است و داستان رقص اژدها نیز از این قاعده مستثنی نیست. این یک منطقه عاری از اسپویلر است، اما مطمئن باشید که اگر «خانه اژدها» وفادارانه به دنبال کردن مطالب منبع خود ادامه دهد، فصل 2 ممکن است تعدادی مرگ و میر تکان دهنده داشته باشد.
همانطور که اغلب در وستروس اتفاق افتاده است، جنگ بین تارگرین ها هم با شمشیر و هم با مزاحمت، اژدها و نقشه ها انجام می شود. این یک درگیری عمیقاً شخصی است که تریلرها با تمرکز بر نفرت رینیرا از آلیسنت و بالعکس آن را بازی کرده اند. زمانی که جنگ به یک امر خانوادگی تبدیل می شود، چنین است.

بسته به میزان پوشش زمین، ممکن است تا پایان فصل 2 یکی از نبردهای بزرگ جنگ را دریافت کنیم. رقص اژدها یک درگیری طولانی و آشفته است، بنابراین تنها در دو فصل حل نخواهد شد. اما فصل 2 باید ما را به قدری عمیق وارد کند که ببینیم خون زیادی ریخته شده است.
برخی از نام های پشت دوربین تغییر کرده اند
«House of the Dragon» بین فصل‌های 1 و 2 تغییرات قابل‌توجهی را پشت دوربین پشت سر گذاشته است. مهم‌تر از همه، میگل ساپوچنیک، یکی از مجریان سابق و خالق سریال، پس از پایان فصل اول از سمت خود کناره‌گیری کرد. شریک خلاق او رایان کوندال - که با او سریال را توسعه داد - اکنون تمام مسئولیت های اجرای نمایش را بر عهده گرفته است. ساپوچنیک سال‌ها روی این فرنچایز کار کرد و تعدادی از قسمت‌های «بازی تاج و تخت» را قبل از ساخت «House of the Dragon» کارگردانی کرد. طرفداران او را به عنوان کارگردان برخی از بزرگترین اپیزودهای نبرد سریال اول، از جمله "Hardhome"، "The Long Night" و "Battle of the Bastards" که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، می شناسند.
در حالی که طرفداران اختصاصی «تخت» ممکن است از دیدن ساپوچنیک غمگین باشند، آلن تیلور، یکی از فارغ التحصیلان «تاج و تخت» به عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی به سریال پیوسته است. تیتراژ «بازی تاج و تخت» او شامل اپیزودهای به یاد ماندنی مانند پایان فصل اول، «آتش و خون» و پایان فصل دوم، «والار مورگولیس» است. تیلور همچنین در برخی از تحسین‌شده‌ترین نمایش‌های 30 سال گذشته کار کرده است و قسمت‌های اصلی «سوپرانوها»، «مردان دیوانه» و «سکس و شهر» را کارگردانی کرده است.

تیلور به هالیوود ریپورتر گفت: "بازگشت به HBO و غرق شدن در دنیای تارگرین ها باعث خوشحالی و افتخار است." آگوست 2022. "بازگشت به وستروس کار بزرگی خواهد بود و من مشتاقانه منتظر این چالش هستم."
مطمئناً سورپرایزهایی در انتظار شماست
حتی اگر «آتش و خون» را خوانده باشید، فصل دوم «خانه اژدها» همچنان می تواند شما را در حدس زدن نگه دارد. جورج آر آر مارتین در تولید سریال نقش دارد و فصل 1 کاملاً به تاریخ مکتوب او از خانواده تارگرین وفادار می ماند. اما تعدادی از چیزها قبلاً به دلایلی تغییر کرده اند تا بهتر با سریال مطابقت داشته باشند.
نکات داستانی مانند دوستی دوران کودکی رینیرا و آلیسنت و خروج دراماتیک رینیس از King's Landing به سریال اضافه شد و تنها جزئیاتی نیستند که HBO تغییر داده است. همانطور که رقص اژدها داغ می شود، مطمئناً شاهد شگفتی های دیگری از نظر جدول زمانی، رویدادهای خاص و احتمالاً حتی زندگی و مرگ خواهیم بود.

«بازی تاج و تخت» در نهایت از رمان‌های مارتین فاصله گرفت، اگرچه این تا حدودی به دلیل ناتمام بودن سریال او در آن زمان (و هنوز هم امروز) بود. این بار این موضوع مطرح نیست، زیرا تاریخ تارگرین او قبلاً به طور کامل منتشر شده است، اما تغییرات در هر اقتباسی اجتناب ناپذیر است. فصل 2 تقریباً به طور قطع تفاوت های عمده تری را بین "House of the Dragon" و "Fire and Blood" معرفی خواهد کرد و مطمئن می شود که حتی فداکارترین طرفداران نیز از برخی پیچ و خم ها لذت خواهند برد.
Blood and Cheese اولین حضور خود را دارد
بخشی از جذابیت «آواز یخ و آتش» تعداد زیاد شخصیت های معرفی شده در طول داستان است. در حالی که لردهای بزرگ و شوالیه‌های معروف همیشه نقش‌های کلیدی را در رویدادهای مهم بازی می‌کنند، سریال اغلب بر روی بازیکنان کمتر شناخته شده‌ای تمرکز می‌کند که در نهایت تأثیرات بزرگی بر رویدادهای جهانی دارند. به Shae، Bronn یا Osha از «بازی تاج و تخت» فکر کنید.
اگر «آتش و خون» را نخوانده باشید، هنوز نخواهید فهمید که خون و پنیر کیست. در نگاه اول، نام ها حتی معنی ندارند. با این حال، این دو مزدور نقشی محوری در رقص اژدها بازی می‌کنند و نویسندگان تأیید کرده‌اند که خط داستانی آنها بخشی از فصل دوم «خانه اژدها» است. نویسنده: «فکر نمی‌کنم ناامید شوید» سارا هس در دسامبر 2022 وقتی در مورد نمایش اقتباسی از قوس تاریک Blood and Cheese سوال شد به Variety گفت. برای کسانی که نمی دانند: خودتان را آماده کنید.

در حال حاضر، هیچ تایید رسمی در مورد اینکه چه کسی نقش این دو شخصیت عجیب و غریب را بازی خواهد کرد، وجود ندارد، اگرچه برخی گزارش ها ادعا می کنند که مارک استوبارت در نقش Cheese و Sam C. Wilson در نقش Blood بازی خواهند کرد. زمان مشخص خواهد کرد، اما آنچه مسلم است این است که احتمالاً خط داستانی به همان اندازه دراماتیک در نمایش خواهد بود که در کتاب است.
شخصیت های جدید دیگر نیز فراوانند
کرگان استارک، خون و پنیر تنها چهره‌های جدیدی نیستند که در فصل 2 «خانه اژدها» وارد می‌شوند. با توجه به اینکه هر دو طرف جنگ تا آنجا که می‌توانند متحدان خود را به خدمت گرفته‌اند، تعداد زیادی کاراکتر دیگر به بازیگران می‌پیوندند، و ما قبلاً در مورد بسیاری از آنها تأییدیه دارید.

فردی فاکس نقش سر گواین هایتاور، پسر اتو هایتاور (ریس ایفانس) و برادر آلیسنت را بازی خواهد کرد. سایمون راسل بیل قرار است نقش سر سیمون استرانگ، عموی بزرگ لرد لریس استرانگ را بازی کند. گیل رنکین نقش یک شفادهنده در هارنهال به نام آلیس ریورز را بازی خواهد کرد و ابوبکر سلیم نقش آلین از هال، سرباز ارتش ولاریون را بازی خواهد کرد. دو تا از این شخصیت ها - آلیس و سر سیمون - ارتباط مستقیمی با هارنهال دارند. این منطقی است، زیرا قلعه عظیم و خالی از سکنه نقشی کلیدی در «آتش و خون» دقیقاً در نقطه‌ای از جدول زمانی که قرار است فصل دوم آغاز شود، بازی می‌کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که در مقطعی از فصل 2، دایرون تارگرین، کوچکترین پسر آلیسنت را ببینیم که به اصطلاح سبزها قدرت خود را جمع آوری می کنند. جورج آر آر مارتین شخصاً در یک پست وبلاگی تأیید کرد که سریال به سادگی وقت ندارد که Daeron را در فصل 1 قرار دهد، بنابراین شاید فصل 2 این فرصت را ارائه دهد. صرف نظر از این، مطمئناً تعداد زیادی چهره جدید در فروشگاه وجود دارد که همگی چیزی منحصر به فرد را برای درگیری رو به رشد در وستروس به ارمغان می آورند.
وستروس بهتر از همیشه به نظر می رسد
ممکن است طرفداران وقتی اعلام شد که فصل 2 "خانه اژدها" تنها 8 قسمت دارد، در مقابل 10 فصل اول، ناامید شده باشند. در حالی که ما جزئیات دقیق بودجه فصل جدید را نمی دانیم، امیدواریم تعداد قسمت های کمتر به معنای زمان و منابع بیشتر برای هر یک باشد. این می تواند سودهای خاصی را در مورد طراحی تولید به همراه داشته باشد - چیزی که فصل 1 را به دلایل درستی تعریف کرد.
«House of the Dragon» فصل اول با آوردن جیم کلی به عنوان طراح تولید سریال - کسی که هرگز روی «بازی تاج و تخت» کار نکرده بود، اوضاع را کمی تکان داد. در حالی که بسیاری از لمس‌های زیبایی‌شناختی وستروس بین این دو نمایش یکسان است، «خانه اژدها» جزئیات کوچک زیادی دارد که دوران اولیه‌اش در تاریخ را از دوره‌ی اصلی متمایز می‌کند. مسلماً وستروس هرگز بهتر به نظر نمی رسید، از طراحی لباس های سرسبز و قلعه های بزرگ گرفته تا خود اژدهاها. اپیزودهای کمتر و تیم سازنده باتجربه‌تر می‌توانند در نهایت «خانه اژدها» فصل 2 را به زیباترین قسمت در دنیای «تاج و تخت» شبکه HBO تبدیل کنند، که با توجه به همه چیزهایی که قبلاً آمده است، دستاوردی چشمگیر خواهد بود.
داستان با Rhaenyra و Daemon غلیظ می شود
یک شبکه گسترده و درهم از روابط - همه آنها آشفته - در قلب "خانه اژدها" وجود دارد. اما هیچ کدام پیچیده‌تر یا محوری‌تر از ازدواج رینیرا با عمویش دیمون نیستند. "عاشقانه" آنها با محارم، ترسناک و غالباً دستکاری شده، یکی از خطوط اصلی فصل 1 بود، و بخش بزرگی از جذابیت فصل 2 این خواهد بود که ببینیم این رابطه بهم ریخته در برابر جنگ چگونه می ایستد.
سارا هس نویسنده در هنگام بحث درباره پاسخ کنجکاو طرفداران به Daemon در فصل 1 به هالیوود ریپورتر گفت: "او به گونه ای تبدیل به دوست پسر اینترنتی شده است که من را گیج می کند." کسی مرا گرفتی؟" هس همچنین اذعان کرد که حماسه پیچیده رانیرا و دیمون تازه شروع شده است و پیچیدگی های بیشتری در راه است. "ماهیت رابطه او با رینیرا چیست؟" هس به THR گفت: هنگام نوشتن فصل 2، یک سوال اساسی بود. تفاسیر زیادی وجود دارد».

خوانندگان «آتش و خون» برخی از سکته‌های گسترده را می‌دانند، اما بخش سرگرم‌کننده در مورد نمایش این است که ما بیشتر از ریزه‌شکن‌ها را می‌بینیم. کتاب مارتین بیشتر شبیه به یک تاریخ نوشته شده است، با روایت های متعدد و گاه متناقض. این سریال باید تصویری قطعی از هر رویداد و رابطه را تعیین کند، و باید جالب باشد که ببینیم Daemon و Rhaenyra را با شروع جنگ به کجا می‌برد.
پنج اژدهای جدید در فصل 2 وجود دارد

برخی ممکن است برای درام، اکشن، لباس‌های زیبا یا فقط برای شنیدن دوباره آن آهنگ به «خانه اژدها» بیایند. اما همه ما برای اژدها آمده ایم و فصل 2 حتی بیشتر خواهد داشت.
در رویدادی که توسط Esquire گزارش شد، رایان کوندال، مجری برنامه تایید کرد که پنج اژدهای جدید در فصل 2 وجود خواهند داشت که به فهرست فصل 1 اضافه می‌شوند که قبلاً شامل غول‌هایی مانند Vhagar، Syrax و Caraxes می‌شد. برخی از این ها مطمئناً از Dragonstone می آیند، که به عنوان خانه تعدادی اژدهای وحشی عمل می کند که هنوز توسط سواران رام نشده اند. اگر رینیرا و متحدانش می خواهند در جنگ برای تاج و تخت آهنین دست برتر را به دست آورند، باید از این اژدهاها استفاده کنند - و در "آتش و خون"، آنها دقیقاً این کار را انجام می دهند. اژدهایان بیشتری نیز در کنار سبزها دیده می‌شوند، اما اژدها همچنان به عنوان نماد نهایی قدرت تارگرین در King's Landing عمل می‌کند.

قسمت سرگرم کننده "خانه اژدها" این است که همه ما پایان آن را می دانیم. در حالی که نسل‌های بیشتری طول می‌کشد تا سلسله تارگرین سرانجام سقوط کند، این رقص اژدها است که آنها را ضعیف می‌کند و شهرت خداگونه‌شان را از آن‌ها می‌گیرد. مانند بسیاری از بخش‌های «آواز یخ و آتش»، این یک تراژدی است، پر از شخصیت‌های عمیقاً ناقص که از همان ابتدا تقریباً محکوم به فنا هستند. هنگامی که اژدها در فصل دوم "خانه اژدها" شروع به پرواز می کند، همه چیز از بین می رود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.